

Lighting☆

Hello, everyone! This is Mariko, from Lighting section :)
It was very windy today X( And today is the last day in March...
How time flies!!

皆さんこんにちは、舞台照明セクションのMarikoが今日はブログを書きます!
今日は風が強かったですね~
そしてなんと3月最後の日なんですね。時がたつのはなんて早いんでしょ!

I'm gonna talk about what we Lighting members have done and are doing at rehearsals!
We've read the script many times, and made sure the place, time, season.
Also, we've listened songs a lot. Sometimes we draw pictures of each scenes.
It is important to image lighting effects for each scenes and songs!

今日は、私たち舞台照明セクションが何をしているのか、お話したいと思います。

私たちはスクリプトをなんども読み、場所や時間、季節などを確かめてきました。
また、使われている曲を何度も聞きました。
ときに場面の絵を描くこともあります。
これはそれぞれの場面・曲中の照明効果をイメージし計画するのに重要なんです!

Also, we went to some workshops!
We could see how to set the lighting system, how to do バラシ...
and we could do some assistant works!
It was soooo nice experience because we usually cannot do such things!

それから、ワークショップに参加したりもしました。
実際に舞台照明ができていくところや、バラシをするところを見たり、
照明機器関係のお手伝いなどをさせていただいたり、
普段はできないことをできる、よい機会でした!

Now we are making Lighting Plan!
It's difficult for me, but it's interesting!
It's because even only one effect can change the atmosphere of the stage!
I wanna learn a lot through RunThroughs and Rehearsals!

今わたしたちは照明の計画を作っています!
難しいと思うこともいっぱいですが、興味深く楽しいです!
なぜなら、たった1つの照明の変化でも、舞台の雰囲気はがらっと変わってしまうから。
明日のRun Throughや明後日からのリハーサルを通して、どんどん学んで計画を作っていきたいです!

We MPers are trying to make a great stage in each sections.
I feel it at every rehearsals.
so we Lighting members wanna support other secs by lighting!

私たちMPerはみんな、「greatな舞台をつくる!」ためにそれぞれが頑張っています
リハーサルにいくと、いつもそれを実感します。
だから、私たち照明セクションは照明をとおして他のMPersをサポートしたいです!


Oh, the date has been changed while I'm writing this article!
it's the first day in April today :)
I wanna write this article longer, but ... someday!
See you again!

あ、書いてるうちに日付が変わってしまいました
今日は4月の最初の日ですね!
もうちょっとたくさんいろんなこと書きたかったんですけど長くなるから…またいつか!
それではまた!

Looooove,
Mariko

コメントの投稿

非公開コメント

プロフィール

Model Production 2012

Author:Model Production 2012
Model Production 2012 Official Blog へようこそ!

ここではModel Production(東京学生英語劇連盟/通称MP)とは何か、MP12を作り上げていく過程・リハーサルの日々をつづっていきます。

ご質問や、ご参加に関するお問い合わせは、
modelproduction12@gmail.com
までお気軽にどうぞ♪

MP12 Official Website
http://mp2012.web.fc2.com/

カテゴリ
最新記事
月別アーカイブ
最新コメント
カウンター
検索フォーム
リンク
QRコード
QR
